Amankan Palestin...







bismillahirrahmanirrahim....

alhamdulillah ... bru2 ini pd 10 februari 2010 yg lalu tlh dijalankan suatu program TANGISAN GAZA... jazakallahu khairan kasiran diucapkan kpd ikhwah2 purebase training centre dan Aman Palestin yg sudi memberi krjasama kpd pihak Maahad Johor dlm mnjayakan program ini. Moga2 jasa antum terbalas dgn balasan yg lebih baik..

Dgn brjalan nya program ini dptlah mendedahkan kpd para pelajar ttg saudara2 kita yg hidup dgn pnuh kpayahan dan penderitaan yg x brhenti2 di Palestin... smoga para pelajar juga dpt mengambil kira kpentingan mmbantu saudara kita x kira dimana jua dan mnentang musuh2 yg terang lagi bersuluh di hadapan mata...





Sedikit ulasan program...

Pada program yg tlh dijalankan ini, pncramah tlh mndedahkan serba serbi mngenai tanah palestin yg mrupakan suci dan juga diberkati oleh Allah...

Penceramah memulakan dengan membacakan ayat 1 surah Al-israk yg nmjdi bukti ksucian tanah itu.

Kmudian pnceramah juga mnyatakan bhw OIC juga tlh mnjalankan suatu misi utk mndkwa israel iaitu misi mencari fakta utk mendakwa jenayah israel . Pd mulanya mrk meminta kerjasama drpd pngerusi human rights ttp ditolak krn mnganggap misi ini nmpak berat sebelah. Kmudian mrk cuba utk meminta krjasama drpd Hakim Mahakamah Dunia (walaupun seorg yahudi ) pd mulanya prmntaan mrk ditolak . Ttp stlah difikirkan , hakim trsebut meminta kdua2 pihak iaitu hamas dan israel utk memberi keterangan mngenai peprangan yg tlh mrk jalankan. Hamas m'berikan kerjasama ttp israel enggan . Stlh dijalankan prosedur tersebut israel didakwa bersalah diatas bbrpe perkara antara nya ialah pnggunaan bom phosphorus putih yg mempunyai gas yg berbahaya.

Selain itu juga , didapati bhw mesir tlh membuat tembok yg tggi di sempadan mesir - palestin , yg dalam nya lbh kurg 8 tingkat. Jd, bantuan utk rakyat palestin tlh disekat .

Kenapa rkyat palestin dibunuh ?

Seorg pnsyarah di universiti yahudi mnyatakan bhw prtumbuhan rakyat palestin adalah yg paling cepat sekali . Jadi , mrk takut klu2 org palestin akn mnjd ramai dan kuat . Apa yg dia kte , kita harus bunuh ! bunuh ! dan bunuh !


Sedikit info mngenai aman palestin


AMAN PALESTIN

Aman Palestin mula beroperasi pada akhir 2004 sebagai inisiatif untuk membantu dan menyalurkan sumbangan serta menjaga kebajikan dan hak kemanusiaan rakyat Palestin. Aman Palestin sentiasa berusaha memastikan setiap ringgit yang didermakan oleh rakyat Malaysia tidak sahaja sampai malah kesemua bantuan tersebut dapat dimanfaatkan sebaik mungkin di Palestin. Pada 3hb. Januari 2006, pendaftaran Aman Palestin telah diluluskan secara rasmi dibawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dengan nama AMAN PALESTIN BERHAD sebagai sebuah syarikat yang tidak berteraskan keuntungan (non-profit organisation) bagi membantu rakyat Palestin secara kolektif, terancang, berterusan dan berkesan. Semenjak ditubuhkan, Aman Palestin telah berjaya menyalurkan bantuan dalam bentuk projek-projek kepada rakyat Palestin di Palestin, Lubnan dan Syria hasil kutipan dan sumbangan daripada orang ramai. Diharapkan agar keperihatinan yang berterusan oleh rakyat Malaysia dalam menyalurkan bantuan dapat memberikan sinar harapan dan membantu meringankan penderitaan yang ditanggung oleh rakyat Palestin.


VISI

Menerapkan kesedaran dan keinsafan dalam hati sanubari umat Islam di Malaysia untuk membantu saudara mereka di Palestin sebagai satu ummah yang bersaudara, dan kepada yang bukan Islam sebagai rasa kemanusiaan yang tidak terbela sehingga kini.


MISI

Membina projek yang nyata di dalam pelbagai bidang di bumi Palestin untuk membantu mereka membina masa depan dan meneruskan kehidupan, disamping menampung keperluan-keperluan segera yang diperlukan.


wallahualam....



Comments

Popular posts from this blog

Lirik | KeredhaanMu (In-Team)

Kepentingan Niat yang Jelas.

Pulang dan Kembali.