Sabar itu Indah.



Adakalahnya,  kita selalu tergopoh - gapah atau kelam - kabut di dalam mengejar sesuatu dlm hidup kita. Namun, kita terlupa bahawa ada suatu perkara yang kita patut tanam di dalam diri kita, iaitu  "SABAR".

Sudah menjadi lumrah bagi setiap manusia, bahawa mereka selalu lupa. Akan tetapi, sekiranya selalu terlupa, boleh membawa kepada kebinasaan.

Setelah membaca majalah solusi edisi 31, Barulah saya lebih memahami bahaw sabar itu juga bermaksud memelihara diri daripada terkeluar drpd kalangan org beriman dan menyertai golongan yang lalai.

Orang yang tidak bersabar ini juga termasuk daripada golongan yang lalai kerana mereka tidak mengingati Allah SWT dan lupa bahawa segala perkara adalah ketetapan daripada-Nya.

firman Allah taala :

"Restrain thyself along with those who cry unto their Lord at morn and evening, seeking His Countenance; and let not thine eyes overlook them, desiring the pomp of the life of the world; and obey not him whose heart We have made heedless of Our remembrance, who followeth his own lust and whose case hath been abandoned."
(18:28)

Wallahualam....


Comments

Popular posts from this blog

Lirik | KeredhaanMu (In-Team)

Kepentingan Niat yang Jelas.

Pulang dan Kembali.